dijous, 14 de juny del 2012

Campionats de França 2012

Cap de setmana de més del mateix, però diferent!!

Aquest cop, si ens llevem ben d'hora, ben d'hora, ben d'hora... és perquè la cursa és a la tarda! Per tant comencem el viatge molt aviat i és prou entretingut fins que hem de fer parada d'urgència i obligatòria molt a prop de la zona de cursa... Si la carretera fins llavors era ampla i prou bona, de cop un: Ualaaaaa!!! ens mostra una carretera estreta, just per la punta d'un penya-segat enorme, amb un munt de túnels i colors espectaculars! Que ens vam haver de parar i contemplar les vistes, vaja.


[Font: B2]

A més, gràcies a Sant Google la podeu recórrer des de casa amb l'Street View: http://goo.gl/maps/cZJP

Arribem a la zona de cursa i alguns encara no sabem a qui busquem. Correm pel club N.O.R.D, un club Francés molt amigable. Finalment trobem el club, la tenda, les noves equipacions (ara anem de verd) i el més important, ell lloc on anirem a fer la crep després de la cursa!

És hora, i me'n vaig a la sortida.
A diferència d'aquí, has de dur la llicència a la sortida i la revisen cada cop per sortir... per tant, a part de tots els nervis que ja portem a sobre, i afegim el de no deixar-nos la llicència francesa...

El primer problema, el tinc quan sento que, evidentment, criden les hores només en Francés, i jo no em sé ni els números... entre el rellotge i la mala vocalització del de sortida endevino que és la meva hora i em tiro de cap a la sortida! Ho endevino...

Un cop tinc el mapa, molt conscient de voler veure com és la cartografia, em poso a mirar com està dibuixat tot, tinc una mica de fòbia als mapes francesos després dels WOC 2011... I amb això entro bé a mapa, que té bona pinta i és prou tècnic i complexa. Agafo velocitat mica en mica. El més important pel club és no fer error en targeta, i aquesta va ser la meva feina durant la cursa, revisar i tornar a revisar i tornar a revisar els codis de fites... i no perdre'm molt clar...

Les fites cauen una darrere l'altre sense masses problemes tot i que les primeres les trobo una mica amagades, fins que arribo a la 7. No tinc clar com atacar-la i em llanço al buit, no funciona. Abans de perdre més temps o rastrejar decideixo tornar a la 6 (si la trobo....). Un cop allà, la fòbia de fer MP pot amb mi, i la torno a pinçar per si de cas. Em concentro més que abans i ataco altre cop la 7. A partir d'aquí ens anem trobant amb la Marta, i la cursa agafa emoció, ara ella, ara jo, i ara ens perdem les dues.... seguim i ens anem trobant però cadascuna és capaç de fer la seva cursa, fins que arriba la part física del final i em diu que allà em quedo... i mica en mica arribo a l'sprint i final! Descans quan veig el temps i no un MP.

Acabo la cursa de mitja amb bones sensacions i contenta d'un resultat acceptable. També contenta de veure que cada dia es compleixen algun dels petits objectius que permeten anar millorant i aprenent més d'aquest esport...

Track de la mitja


Diumenge ens acabem aixecant a la mateixa hora que el dissabte.. o sigui, molt d'hora, molta d'hora, molt d'hora... i això que estem prou a prop del centre de competició, però és que la sortida dels primers rellevistes és a les 6:30 del matí!
En aquest cas també funciona diferent, ho tenen dividit per divisions (1a, 2a, 3a i 4a) , i s'han de guanyar el dret de tenir un equip en aquestes divisions, que s'adquireix segons resultats. A cada divisió hi ha un nombre de rellevistes també diferent, en aquest cas poden ser 8 o 6... 
Jo corria a l'equip de 3a nacional, sortia primera rellevista (i per tant en massa) a les 7:00h del matí, i el meu equip tenia 6 rellevistes.

Intuint el que diuen pels altaveus segons el que fa la gent (perquè d'entendre.. no vaig entendre res...) me'n vaig cap a la zona de mapa, escalfo, i cap a davant del meu mapa. Segueixen xerrant i jo no entenc pas que diuen... llavors penso que quan facin el compte enrere... igual tampoc sé quin número canten!!

5.. 4... 3... 2... pot semblar que collim bolets... però en realitat estem ben concentrats...

eing?¿ i la cara que em va quedar quan vaig veure la tirada del triangle a la 1...  

Aquí encara buscava com atacar la 1...  

Me'n surto del moment de la sortida... i comença l'espectacle... giro el mapa i tinc el triangle controlat... però i la 1? on és la 1? on és? doncs al final d'una bona tirada molt llarga... ufff quin fart de córrer. Tinc una cursa molt i molt física per la zona de les pistes d'esquí, els primers corredors ja casi ni els veig al final dels oberts, i tinc la sensació d'anar última... Començo a fer la meva cursa, i mica en mica vaig atrapant gent... Em pregunten histèrics pels codis de les fites... o això dedueixo, els hi dic en castellà o anglès, segons la quantitat de concentració que porto... però tots es queixen.. quins nassos!!! altra feina tinc jo a revisar 3 vegades els meus codis, que com el dissabte la meva preocupació és no fer MP... els reviso abans, quan veig el codi, i altre cop al marxar... quina obessió amb els codis que porto a sobre...

A la que arribo a la part final i potser més tècnica atrapo a força gent i canto algunes fites que alguns sembla que porten estona buscant, tot i que no entenc què em diuen... però van al darrere els espavilats!
Finalment, després d'una llarga pujada, on alguns que no tenen gaire fe amb mi pensaven que no arribaria al final de la cara que portava... puc donar el relleu a l'Amat Lulu. Cursa acabada, sense errors grans, sense MP, objectiu aconseguit!

Total que encara no són les 8 del matí i jo ja tinc la feina feta! La resta del dia me'l dedico a cridar "ale lulu" als companys i a disfrutar de la gran festa del relleus i... les creps de nutella... :)

Del mapa, jo tenia la part de les pistes d'esquí (veure imatge), altres rellevistes tenien la part est del mapa de la mitja, on no s'havia trepitjat.

Track dels relleus


Un cop acabats els relleus sabem que l'equip de segona divisió puja a primera!!! ho celebrem amb una mica de cava amb tots els del club! I esperem poder tornar a córrer amb ells un altre any!


Regal del viatge de cloenda...
[Font: B2]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada